افزایش سرعت اینترنت با افزودن DNS های رایگان و با کیفیت

آخرین مطالب

تبلیغات

وبمستران هوشمند

افزایش سرعت اینترنت با افزودن DNS های رایگان و با کیفیت

افزایش

DNS مخفف Domain Name System یا به عبارتی سیستمی که دامنه ها را از کلمات به اعداد IP ترجمه می کند و در واقع وقتی شما وارد سایت parastomag می شوید اقدام به ترجمه آن به شکل اعداد مخصوص IP تابع سایت نیو حرف می کند و سایت parastomag را نشان شما می دهد پس شما قطعا شماره IP را به یاد نخواهید داشت اما دامنه را به یاد دارید. شاید الان ملاحظه می کنید که استفاده شما برای DNS کند شده و گاهی موجب کندی در مرور با مرورگر می شود و احساس سنگینی در هنگام مرور صفحات می کنید پس DNS پیشفرض تابع ارائه دهنده خدمات به شما چه بسا کند شده و عملکرد خوبی نداشته باشد به همین خاطر گاهی با تغییر آن شاهد سرعت مرورها خواهیم شد.

 

افزایش سرعت اینترنت با افزودن DNS های رایگان و با کیفیت

لیست بهترین سرورهای DNS رایگان و شناسایی سریعترین آن

 

برای ویندوز ۷ ، ۸ ، ۱۰

به Control panel رفته سپس به Network and Internet then click و بعد به Network and Sharing Center و بعدش به Change adapter settings بروید سپس بعد از اینها روی Local Area Connection کلیک راست کرده و گزینه Properties را بر گزینید سپس روی Internet Protocol version 4 دابل کلیک کنید سپس اعداد مخصوص به IP را اضافه کنید.

 

افزایش سرعت اینترنت با افزودن DNS های رایگان و با کیفیت

برای ویندوز XP

به Control Panel رفته و از آنجا به Network Connections و بعد روی Local Area Connection کلیک راست کنید و گزینه Properties را برگزینید سپس روی Internet Protocol دابل کلیک کنید و اعداد مخصوص IP ر اضافه کنید.

 

روش حذف Public DNS و بازگشت به DNS خودکار

برای بازگشت از این طریق می توانید اقدام کنید که خیلی هم ساده است زمانی که همچنان فرقی در تغییر دادن احساس نکردید همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می فرمایید با انتخاب گزینه اول “Obtain DNS server address automatically” می توانید به خدمات ارائه شده پیشفرض برگردید.

 

۱. Google Public DNS

۸.۸.۸.۸

۸.۸.۴.۴

 

مطمئنا DNS موجود از ناحیه گوگل در بین کاربران جهانی مشهورتر است به طوری که خدماتی بیش از ۴۰۰ میلیارد در خواست در روز را می دهد. هدف از این کار سرعت بخشیدن  به مرور صفحات است در واقع با شناسایی IP به طور مستقیم هنگام مرور سایت ها سرعت بالایی خواهیم داشت حالا در چنین موضوعی وقتی شرکتی مثل گوگل عهده دار می شود حریم خصوصی محفوظ است البته اطلاعاتن یک الی دو روز را ذخیره می کند و سپس حذف می کند.

 

۲. Norton ConnectSafe DNS

۱۹۹.۸۵.۱۲۶.۱۰

۱۹۹.۸۵.۱۲۷.۱۰

محفاظت و مسدود سازی سایت های پورنو

۱۹۹.۸۵.۱۲۶.۲۰

۱۹۹.۸۵.۱۲۷.۲۰

در صورتی که از سرویسهای رایگان Symantec استفاده می کنید سایتهایی مانند سایتهای Porn و یا سایتهای آلوده و ویروس و Phishing و … که امنیت کاربران را به خطر می اندازند بطور اتوماتیک فیلتر می شود. اگر در کشوری زندگی می کنید که اینترنت بدون فیلتر است برای حفظ کودکان از آسیبهای اینترنتی می توانید IPهای فوق را به عنوان DNS بر روی سیستم خود تعریف کنید.

 

۳. FreeDNS

۳۷.۲۳۵.۱.۱۷۴

۳۷.۲۳۵.۱.۱۷۷

FreeDNS برای همه رایگان است و برای شما مرور بهتر در اینترنت را فراهم می کند بدون هدایت شدن از شرکت اینترنتی ایی که برای شماست و چه بسا هر سایتی را باز کند لذا از این نظر خوب نیست و هیچ حفاظتی هم ندارد اما حفظ حریم خصوصی دارد.

 

۴. Comodo Secure DNS

۸.۲۶.۵۶.۲۶

۸.۲۰.۲۴۷.۲۰

 

DNS از شرکت Comodo برای کسانی می تواند مفید واقع شود که قصد حفاظت بیشتری هنگام مرور در اینترنت را دارند البته تنها همین نیست بلکه سرعت را هم برای شما فراهم می کند چون سرورهای زیادی در نقاط مختلف جهان دارد به همین خاطر نزدیکترین سرور به کشور شما را ارائه می دهد که باعث بهبودی سرعت خواهد شد.

۵. OpenDNS

 ۲۰۸.۶۷.۲۲۲.۲۲۲

۲۰۸.۶۷.۲۲۰.۲۲۰ 

 

بعد از شرکت گوگل ، دومین شرکت از نظر شهرت در DNS میباشد این شرکت بین امنیت و سرعت را جمع کرده و همیشه نیز رایگان در دسترس میباشد البته نسخه پولی از آن نیز در دسترس وجود دارد و تسلط به طور کامل برای شما فراهم می کند.

۶. Level 3 DNS

۲۰۹.۲۴۴.۰.۳

۲۰۹.۲۴۴.۰.۴

۴.۲.۲.۱

۴.۲.۲.۲

۴.۲.۲.۳

۴.۲.۲.۴

این سرورهای نیز در غایت قدرت هستند و تنها هدف آنها سرعت و عملکرد کامل است که مثل همین هدف را گوگل نیز دنبال می کند امنیتی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد اما سرعت عملکرد بالایی دارند.

 

معرفی چند DNS در داخل ایران که سرعت بسیار بالاتری دارند ولی کیفیت و امنیت پایینتری دارند!
 
شرکت ارتباط زیرساخت:
 
۲۱۷.۲۱۸.۱۲۷.۱۲۷
 
۲۱۷.۲۱۸.۱۵۵.۱۵۵
 
پارس آنلاین:
 
۹۱.۹۸.۹۸.۹۸
 
آسیاتک:
 
۱۰.۲۰۱.۳۲.۱۶۲
 
صبانت:
 
۱۰.۱۴۳.۲۲۵.۲
 

شناسایی سریعترین DNS ها نسبت به شما

این مورد نسبت به سایتهایی که در آن کشور زندگی می کنید متفاوت است DNS شرکت گوگل برای در سطح جهانی سریعتر است البته گاهی OpenDNS نسبت به بعضی از اماکن در کشورها سریعتر خواهد بود و به حسب موقعیت شما سریعترین DNS را مشخص می کند و اگر می خواهید بیشتر در حیرت باشید برنامه Namebench را دانلود کنید درواقع از سریعترین DNS خبر می دهد و برای شما مشخص می کند این برنامه برای ویندوز و مک و لینوکس در دسترس است(دانلود برنامه)

دانلود برنامه Namebench

بعد از دانلود برنامه به طور مستقیم از طریق کلیک روی Start فعال کنید لحظاتی را منتظر بمانید تا نتیجه را مثل تصویر بالا برای شما نمایش دهد. نسبت به این مورد سرورهای OpenDNS برای فردی سریعتر عمل می کند با توجه به اینکه اگر همین شخص به کشور دیگری مسافرت کند نتیجه تغییر خواهد کرد همچنین برنامه  DNS Jumper خصوصیت شناسایی سریعترین DNS را برای شما فراهم می کند.


پیامک تبلیغاتی

تبلیغات متنی


تعداد بازديد : 782
اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش