مشاور مجازی M سرویس جدید فیسبوک در پاسخ به کورتانا و سیری

آخرین مطالب

تبلیغات

وبمستران هوشمند

مشاور مجازی M سرویس جدید فیسبوک در پاسخ به کورتانا و سیری

مشاور
امروزه دستیارهای صوتی مختلفی برای کمک به کاربران وجود دارند. Google Now، Siri و Cortana نمونه ای از دستیار صوتی هستند که البته هنوز کامل نیستند و فاصله زیادی تا یک دستیار هوشمند و دانا دارند. در این میان فیس بوک هم به تازگی پا به این عرصه گذاشته و دستیار مجازی خود را به نام "M" ارائه کرده است. برای آشنایی با این دستیار با ما همراه باشید.

 مشاور مجازی M سرویس جدید فیسبوک در پاسخ به کورتانا و سیری

 

 دستیار M در واقع بخشی از اپلیکیشن مسنجر است و می تواند به کاربر در انتخاب و رزرو رستوران، پیدا کردن هدیه تولد و حتی پیشنهاد مکانی برای تعطیلات و رزرو آنجا، کمک کند. این ها مواردی هستند که تا تجربه نشوند، غیر قابل باور هستند. اما دیوید مارکوس، معاون بخش محصولات پیام رسانی در فیس بوک، از شگفتی شما هنگام مقایسه M با دیگر دستیاران سخن می گوید.

 
 مشاور مجازی M سرویس جدید فیسبوک در پاسخ به کورتانا و سیری
 
کار جالبی که فیس بوک انجام داده به کار گرفتن نیروی انسانی یا مربیان "M" در کنار هوش مصنوعی است. تفاوت دیگر M با دیگر دستیاران این است که M جنسیت ندارد و حتی صحبت هم نمی کند. روش کار با M به این صورت است که کاربر از طریق دکمه ای که در پایین برنامه مسنجر برای ارتباط با M وجود دارد، برای او پیام می فرستد. نرم افزار، زبان کاربر را تشخیص داده و شروع به پرسیدن سؤالاتی در رابطه با موضوع کاربر می کند. M تا زمانی که کاربر به نتیجه برسد، به فرستادن آپدیت ها ادامه می دهد.
 
 مشاور مجازی M سرویس جدید فیسبوک در پاسخ به کورتانا و سیری
 
مربیان M پیش زمینه خدمات به مشتریان را در خود دارند و می توانند خود برای انجام درخواست های کاربران دست به کار شوند. به طور مثال M می تواند برای روز خاصی از زندگی کاربر و همسرش، رستوران رزرو کند، در عین حال M می تواند همسر کاربر را با دسته گل سورپرایز کند.
 
سرویس M رایگان است اما در حال حاضر تنها برای چند صد نفر به صورت آزمایشی در دسترس می باشد.
 
 
 
فیس بوک می خواهد روالی را در پیش گیرد تا غول های اجتماعی به اولین مکان شما برای مراجعه، هنگام نیاز به اطلاعات مختلف تبدیل شود. در حال حاضر بیشتر مردم برای پاسخ سؤالاتشان به سایت Google مراجعه می کنند و یا از دستیارهای صوتی سیری، کورتانا و Google Now استفاده می کنند. هدف دیوید مارکوس این است که دستیار M را چنان قدرتمند سازد تا شما به هیچ کدام از دستیارهای دیگر نیاز نداشته باشید.
 
در حال حاضر برنامه Messenger در حدود 700 میلیون کاربر دارد و این موضوع به دستیار فیس بوک در برابر بقیه دستیارهای صوتی، قدرت می بخشد.
 
نظر شما درباره دستیارهای مجازی چیست؟ آیا از آن ها استفاده می کنید؟
 
منبع : مجله اینترنتی پرستو
 

پیامک تبلیغاتی

تبلیغات متنی


تعداد بازديد : 863
اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش