دفن ۲۹ زائر ایرانی در قبرستان‌های عربستان

آخرین مطالب

تبلیغات

وبمستران هوشمند

دفن ۲۹ زائر ایرانی در قبرستان‌های عربستان

دفن
در حالی‌که پیش از این رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اطمینان داده‌بود که پیکر هیچ زائر ایرانی در عربستان دفن نمی‌شود، اکنون «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت، از دفن ۲۹زائر ایرانی در عربستان خبر داد. کماکان از سرنوشت ۳۶ زائر دیگر هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. علاوه‌براین برخی اجساد منتقل شده‌ به ایران، اشتباه وارد شدند.

 سعید اوحدی با تشریح آخرین پیگیری ها از وضعیت ۶۵ زائر ایرانی مفقودشده فاجعه منا، إظهار کرد: «در ادامه جلساتی که با پزشکی قانونی و وزارت حج عربستان داشتیم، مشخص شد ١٢ پیکر دیگر از جان‌باختگان فاجعه منا که هویت ایرانی آنها محرز شده بود، در قبورالشهدای مکه به خاک سپرده شده اند.»

اوحدی افزود: «هویت این پیکرها قبلا در جست‌وجوهای سردخانه مکه شناسایی شده بود، اما به دلیل جابه‌جایی‌های مکرر اجساد در سردخانه هنگام انتقال اجسادی از سردخانه‌های دیگر، متاسفانه آن زمان پیکرها را به ما تحویل ندادند و اکنون طبق اطلاعات واحد انفورماتیک پزشکی قانونی عربستان مشخص شد این باختگان ایرانی در قبور الشهدای مکه دفن شده‌اند».

وی ادامه داد: البته عربستان تاکید کرده است به محض دریافت اثر انگشت آن زائران، محل دقیق دفن پیکرهایشان نیز قابل شناسایی خواهد بود.

به گفته اوحدی، از میان ۶۵ زائر مفقودشده فاجعه منا، تاکنون مشخص شده که ٢٩ زائر در قبور الشهدای مکه دفن شده اند و از وضعیت ٣۶ زائر مفقود شده دیگر هنوز اطلاعاتی در دست نیست که البته پیگیری‌های سفارت ایران در ریاض، کنسولگری در جده و سازمان حج و زیارت برای یافتن آنها کماکان ادامه دارد.

پیش از این دکتر سیدعلی مرعشی،رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفته بود: «پیکر جان باختگان ایرانی از میان اجساد جداسازی شده و حتما به داخل کشور منتقل خواهد شد؛ چراکه اجازه دفن هیچ یک از کشته شدگان ایرانی به سعودی ها در خاک عربستان داده نشده است.»

همچنین باید اشاره کرد که برخی اجساد منتقل شده به ایران، به صورت اشتباه وارد شدند که به طور مثال می‌توان به حبیب ترابی،  زائرلاهیجانی اشاره کرد که فرزندان وی در سردخانه این شهر متوجه شدند که این جسد متعلق به پدرشان نیست.


 اخبار اجتماعی  - تیک


پیامک تبلیغاتی

تبلیغات متنی


تعداد بازديد : 685
اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش